کد خبر: ۱۱۰۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 22 May 2023

اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز 

انتخاب نام نیکو برای فرزندان از اولین وظایف پدر مادر ها در انتخاب است که در قبال فرزند خود اولین حق فرزند در بر والدین است مسئله بسیار مهم زیبا و لذت بخش. نامگذاری بر فرزند تابع سنت های مختلف در اقوام است. اما چیزی که در این زمینه آشکار است نخستین نیکی به فرزند نام نیکو است. 

بعد از اینکه خداوند به خانواده ای فرزند عطا می کند آنها برای عضو جدید خانواده نام انتخاب می کنند. اسامی اصیل ایرانی طرفداران خاص خود را دارند. اسامی مذهبی نیز در صدر انتخاب نام فرزند قرار دارند. اما اسامی بیگانه نیز در این میان وجود دارند. 

استفاده از فرهنگ اصیل ایرانی و اسامی با ابهت و با مصما باید قوت بیشتری بگیرد استفاده از اسامی ییگانه برای فرزند سودی ندارد و تشکیل شخصیت آنها نیز تاثیر گذار است. اسامی عجیب و تعجب برانگیز که در کوچه و خیابان می شنویم نشان از بی توجهی به اصل انتخاب نام شایسته برای فرزند است.

داشتن نام برازنده در بزرگ سالی موجب خجالت و سرافکندگی فرزند نمی شود. نامگذاری به دلیل نقشی و اهمیتی که دارد باعث تأثیرگذاری و تأثیرپذیری عمیقی در عرصه اجتماعی ‌افراد نیز می‌شود.

 کسانی که دارای‌ نام‌های خوب و زیبا و با مفاهیم عالی و متناسب با شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی، همواره احساس غرور و افتخار می‌کنند و در اجتماع با احساس آرامش و اعتماد به نفس حضور پیدا می کنند.

توجه به معنای نیکو در اسامی یک اصل اساسی است که خیلی از پدر و مادرها برای آن اهمیت زیادی قائل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار